A+ A a Hold Ctrl-tasten nede. Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

SVAR UT - digital post fra kommunen



Hemne kommune er en av flere kommuner som nå tar i bruk KS-KommIT sin løsning for å sende ut digital post til innbyggere og virksomheter.
For Hemne gjelder dette i første omgang byggesaker, men nye områder vil komme etterhvert.

Hemne kommune jobber aktivt med å digitalisere sine tjenester.  Dette er et ledd i vår strategi om bedre service og raskere svar til våre innbyggere,
og et viktig ledd i prosessen for døgnåpen kommune.

I fremtiden vil du motta en SMS på din mobiltelefon med beskjed om at du har mottatt post fra Hemne kommune.

 

Bedre Service.

Det er vår målsetting at digital utsending av post vil gi bedre service til innbyggere, næringsliv og andre virksomheter gjennom økt elektronisk samhandling.
Digitale forsendelser gjør at mottakeren får svaret raskere, og at dokumenter er tilgjengelig uavhengig av åpningstid.

Altinn som meldingsboks.

Hemne kommune bruker internettportalen Altinn som meldingstjeneste.
I praksis vil det si at dokumenter som kommunen sender til deg vil ligge samme sted som selvangivelse og andre elektroniske dokumenter du får fra det offentlige.
På sikt vil det bli mulig å få levert posten til andre postbokser som brukeren selv kan velge.